- Menu BIP
- ›
- Informacje
- ›
- Procedura załatwiania spraw
- ›
- Załatwianie spraw z zakresu ochrony środowiska
Referent ds. ochrony środowiska- pok. nr 12, poniedziałek 8.00 – 16.00, od wtorku do piątku w godz. 7.00 – 15.00
Usunięcie drzew lub krzewów
Jakie dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów.
Do wniosku składanego przez:
Zarządy dróg należy dołączyć plan wyrębu drzew lub krzewów zatwierdzony przez Wojewódzkiego konserwatora przyrody. Zarządy melioracji należy dołączyć uzgodnienie z Wojewodą.Podstawa Prawna:
Ustawa z dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody (Dz.U. Dz 2001 r. Nr 99, poz. 1079 z późn. zm.), art. 104 KPA.
Opis procedury:
Władający nieruchomością składa wniosek w sekretariacie Urzędu Gminy.
Opłata administracyjna:
Brak.
Opłata skarbowa:
Znaczek za 5 złotych złożony na podaniu + znaczek 0,50zł od załącznika
76 złotych za wydanie zezwolenia (nie dotyczy przedsiębiorców i instytucji).
Uwagi:
Nie jest wymagane zezwolenie Wójta na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości do:
drzew i krzewów owocowych, owocowych z wyłączeniem nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków, drzew i krzewów sadzonych na plantacjach, drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat.Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
dane dotyczące gatunku drzewa, obwód jego pnia (mierzony na wysokości 130cm), nr działki i przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo, przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub przyczynę i termin zamierzonego usunięcia krzewów oraz wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy. mapka sytuacyjnaWersja XML